ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΝΟΜΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΘΗΝΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΔΙΚΗΣ ΣΤΟ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ 2018

Παγκόσμια διάκριση της Νομικής Σχολής Αθηνών στο Διαγωνισμό Εικονικής Δίκης στο Αεροπορικό Δίκαιο 2018

Η ομάδα της Νομικής Σχολής Αθηνών που συμμετείχε στον παγκόσμιο τελικό γύρο του διαγωνισμού εικονικής δίκης στο αεροπορικό δίκαιο (Leiden Sarin International Air Law Moot Court Competition), στη Σεούλ της Ν. Κορέας, υπό την ακαδημαϊκή επίβλεψη του Λέκτορα Γ. Κυριακόπουλου, κατέλαβε, μετά σειρά εξαιρετικών εμφανίσεων, την 1η θέση στον κόσμο στα γραπτά υπομνήματα του εναγομένου, ενώ παράλληλα ήταν η 4η  στον κόσμο ομάδα στη συνηγορία του ενάγοντος (pleadings), ανάμεσα σε είκοσι ένα (21) πανεπιστήμια από όλο τον κόσμο.

H Ομάδα της Νομικής Σχολής Αθηνών έλαβε εξαιρετικά σχόλια από τους δικαστές για την εξαιρετική προετοιμασία της, καθώς και για τις γνώσεις της στο επίπεδο της σχετικής νομικής πρακτικής και νομολογίας, τόσο του Διεθνούς όσο και του Αεροπορικού Δικαίου. Με τη νέα τους αυτή επιτυχία, οι φοιτητές της Σχολής μας έδωσαν με τον καλύτερο τρόπο συνέχεια στη σπουδαία παράδοση που έχει δημιουργήσει ο Τομέας Διεθνών Σπουδών της Νομικής Σχολής Αθηνών ως προς την επίτευξη κορυφαίων διακρίσεων στους διεθνείς διαγωνισμούς εικονικής δίκης στους οποίους λαμβάνει μέρος, κάθε χρόνο.

H Νομική Σχολή Αθηνών συμμετείχε φέτος για τέταρτη φορά στον εν λόγω διαγωνισμό, με γνωστικό πεδίο το Αεροπορικό Δίκαιο, ο οποίος διοργανώνεται από το Sarin Memorial Legal Aid Foundation (Ινδία), σε συνεργασία με το International Institute of Air and Space Law του Πανεπιστημίου του Leiden (Ολλανδία). Ήταν η ένατη φορά που ο εν λόγω διαγωνισμός οργανώθηκε από τους ως άνω φορείς. Η ενασχόληση και η συμμετοχή σ’αυτόν επιτρέπει στους φοιτητές να διευρύνουν την εμπειρία τους και να αναπτύξουν νομικούς ισχυρισμούς στο πεδίο τόσο του Δημοσίου Διεθνούς Δικαίου αλλά και σ’αυτό του Διεθνούς Αεροπορικού Δικαίου.

Η υπόθεση της φετινής χρονιάς αφορούσε στο εξαιρετικά ενδιαφέρον θέμα των αεροσκαφών χωρίς χειριστή (pilotless aircraft). Ειδικότερα οι φοιτητές κλήθηκαν να διευκρινίσουν αν τα λεγόμενα remotely piloted aircraft – RPAs ταυτίζονται με τα Α.Χ.Χ., καθώς και να αντιμετωπίσουν τα νομικά προβλήματα που συνεπάγεται η σύγκρουση μεταξύ ενός τέτοιου αεροσκάφους με άλλο (συμβατικό) αεροσκάφος. Το θέμα αυτό έδωσε τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να εξερευνήσουν τις νομικές παραμέτρους της νέας αυτής κατηγορίας αεροσκαφών, να εξετάσουν ως προς αυτήν παραμέτρους του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και της άσκησης της κρατικής κυριαρχίας στον εναέριο χώρο, καθώς και να προσεγγίσουν σχετικά τη διερεύνηση αεροπορικού ατυχήματος.

Από οργανωτική άποψη, ο φετινός διαγωνισμός, ο οποίος έχει ενιαίο τελικό γύρο σε παγκόσμιο επίπεδο, έλαβε χώρα στη Σεούλ της Ν. Κορέας, κατά το διάστημα 12-15 Απριλίου 2018. Ωστόσο τα αναλυτικά αποτελέσματα του διαγωνισμού ανακοινώθηκαν πριν λίγες ημέρες. Την ομάδα της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών απετέλεσαν οι φοιτητές Σταμάτιος Βασιλόπουλος, Αργυρή-Θεοδώρα Λιαμέτη (προπτυχιακοί φοιτητές) και Αικατερίνη Ζήση (μεταπτυχιακή φοιτήτρια), ενώ τον ακαδημαϊκό υπεύθυνο, Λέκτορα Γιώργο Κυριακόπουλο, συνεπικούρησαν στην προετοιμασία της ομάδας η Λυδία Βενέρη (μεταπτυχιακή φοιτήτρια) και η Γεωργία Σαμαρτζή, προπτυχιακή φοιτήτρια και μέλος της περυσινής ομάδας της Σχολής στο Διαγωνισμό.

Η εν λόγω διάκριση αποδεικνύει, για ακόμη μια φορά την υψηλή κατάρτιση και τις ερευνητικές ικανότητες των φοιτητών της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, τη δίψα τους για μάθηση, καθώς και το υψηλότατο επίπεδό τους διεθνώς.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες στους: Δικηγορική Εταιρεία «Ποταμίτης Βεκρής», Δικηγορική Εταιρεία «Καρατζάς & Συνεργάτες», Εκδοτικός Οίκος «Νομική Βιβλιοθήκη», Δικηγορική Εταιρεία «Μπερνίτσας», Δικηγορική Εταιρεία «Ν. Αγαπηνός και Συνεργάτες», Supermarket «ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ» και Δημήτριος Μητραλέξης, που στάθηκαν στο πλευρό της ομάδας, έχοντας την ευγενή καλοσύνη να καλύψουν ουσιαστικά το σύνολο των εξόδων της όλης προετοιμασίας και της αποστολής στη Σεούλ. Χωρίς τη συμβολή τους, η συμμετοχή της ομάδας της Σχολής στο διαγωνισμό δεν θα ήταν εφικτή.