1.Ανακοίνωση Συγκλήτου σχετικά με τη χειμερινή εξεταστική περίοδο 2020-2021 (12/1/2021)
2. Προτάσεις ΚΛΕΙΔΙ για εξ αποστάσεως εξέτασεις κατά τη χειμερινή εξεταστική περίοδο 2020-2021 (ενημέρωση 26/1/2021)
Webinar: Εξ αποστάσεως εξετάσεις με χρήση του eclass
2.1. Σενάρια εξ αποστάσεως εξέτασης
Σενάριο 1: Προφορική εξ αποστάσεως εξέταση
Χρήση εργαλείων τηλεδιάσκεψης για την προφορική εξ αποστάσεως εξέταση. Η ταυτοποίηση του φοιτητή γίνεται με χρήση κάμερας και επίδειξη της ταυτότητας του. Είναι απαραίτητο να χρησιμοποιηθούν μια από τις πλατφόρμες CiscoWebex, Google Meet και MSTeams, στις οποίες ο φοιτητής εισέρχεται με το λογαριασμό του στο Παν/μιο.
Σενάριο 2: Γραπτή Εξ αποστάσεως εξέταση
Aναλυτικές οδηγίες για τη χρήση των εργαλείων Εργασίες και Ασκήσεις του eclass.
2.2. Ταυτοποίηση Φοιτητή
Η ταυτοποίηση του φοιτητή, στην αρχή και ενδεχομένως και σε τυχαία χρονικά σημεία μπορεί να γίνεται με χρήση κάμερας και επίδειξη της ταυτότητας του φοιτητή είτε καθολικά είτε δειγματοληπτικά ανάλογα με το πλήθος των φοιτητών. Οι πλατφόρμες που θα ρησιμοποιηθούν είναι οι Cisco Webex, Google Meet και MS Teams στις οποίες ο φοιτητής εισέρχεται απαραίτητα με τον ιδρυματικό λογαριασμό του. Επίσης, μέσω της σελίδας http://checkip.noc.uoa.gr/,μπορεί να γίνει έλεγχος της IP διεύθυνσης με την οποία συνδέεται ο φοιτητής στην πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης και στο eclass. Οι δύο IP θα πρέπει να ταυτίζονται με σκοπό να διασφαλιστεί ότι το ίδιο άτομο είναι αυτό που συμμετέχει στην τηλεδιάσκεψη κσι που απαντά τις εργασίες/ασκήσεις στο eclass. H εμφανιζόμενη IP διεύθυνση θα πρέπει να είναι εκτός δικτύου Παν/μίου. Για το σκοπό αυτό θα πρέπει να ζητηθεί από το φοιτητή να διαμοιράσει την οθόνη του αφού επισκεφτεί την ιστοσελίδα http://checkip.noc.uoa.gr/η οποία αποτυπώνε την IP του.
2.3 Χρήσιμες Σημειώσεις
1. Τεχνικές Αστοχίες: Θα πρέπει να ληφθεί πρόνοια για την αντιμετώπιση τεχνικών αστοχιών κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως εξέτασης π.χ με παράταση του χρόνου υποβολής εργασιών ή με επαναληπτική προφορική εξ αποστάσεως εξέταση. Γενικότερα, ωστόσο, η προτεινόμενη αντιμετώπιση τέτοιων συμβάντων θα πρέπει να είναι τέτοια που να αποθαρρύνει τη σκόπιμη αξιοποίηση τους.
2. Διαμοιρασμός Φοιτητών: Για την καλύτερη επιτήρηση μεγάλων ακροατηρίων προτείνεται ο διαμοιρασμός των φοιτητών σε μικρότερες ομάδες π.χ των 25 ατόμων/επιτηρητή και την ¨τοποθέτηση¨ τους σε μικρότερα δωμάτια (χρήση breakout rooms στο Webex, ή παράλληλες/ανεξάρτητες τηλεδιασκέψεις στο Google Meet). Στο Webex, η δυνατότητα αυτή μπορεί να έχει ενεργοποιηθεί κατά τη δημιουργία της τηλεδιάσκεψης και να έχουν εκ των προτέρων κατανεμηθεί οι φοιτητές στα επιμέρους δωμάτια ή να ενεργοποιηθεί εκ των υστέρων, ενδεικτικές οδηγίες:
3. Δικαιώματα συμμετέχοντα φοιτητή στο Webex: Προτείνεται για τις εξετάσεις οι φοιτητές να έχουν μόνο τα δικαιώματα Attendee privileges: Share Content και Participate in private chat with Host.
2.4 Οδηγίες για τους Φοιτητές
Για τη συμμετοχή σας στην εξέταση θα πρέπει να διαθέτετε τα εξής:
Η σύνδεση σας στην πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης θα γίνει υποχρεωτικά με τη χρήση του ιδρυματικού λογαριασμού σας (username[at]uoa[dot]gr στο Cisco Webex και στο GoogleMeet, και username[at]ο365.uoa[dot]gr στο MS Teams). Η ταυτοποίηση σας γίνεται με οπτική επαφή και επίδειξη της φοιτητικής ή/και της αστυνομικής ταυτότητάς σας.
Kαθ’ όλη τη διάρκεια της προφορικής εξέτασης, η εφαρμογή τηλεδιάσκεψης θα πρέπει να παραμένει ανοιχτή, όπως και η κάμερα και το μικρόφωνο. Σε περίπτωση κατά την οποία κάποιος εξεταζόμενος αποσυνδεθεί από το διαδίκτυο ή χαθεί η οπτική επαφή μαζί του, τότε ανάλογα με την κρίση του εξεταστή, μπορεί να διακοπεί η εξέτασή του και οφείλει σε προκαθορισμένο χρόνο και χώρο να προσέλθει και να εξεταστεί με φυσική παρουσία.
Το ΕΚΠΑ σε καμία περίπτωση δεν επεξεργάζεται με αυτοματοποιημένο τρόπο τα προσωπικά σας δεδομένα και δεν προβαίνει στη δημιουργία προφίλ.
Για κάθε εξέταση και σε όλη την διάρκεια που θα είναι ανοιχτές οι κάμερες και τα μικρόφωνα σας για τις ανάγκες της εξέτασης, το ΕΚΠΑ δεν θα καταγράψει και δεν θα συλλέξει για κανένα λόγο προσωπικά σας δεδομένα εικόνας και ήχου.
Απαγορεύεται η καταγραφή από οποιονδήποτε μέρους ή όλης της εξέτασης με ηλεκτρονικά μέσα.
3. Καλή Πρακτική On-line Εξέτασης με χρήση Google Meet και Eclass (ενημέρωση 4/1/2021)
Αναφορά
Εξ αποστάσεως Δοκιμαστική Πρόοδος
Η πρόοδος έγινε στις 5/6/20. Στην εξέταση δήλωσαν συμμετοχή 430 άτομα τα οποία χωρίστηκαν σε 30 εικονικά δωμάτια από 15 άτομα σε κάθε δωμάτιο. Ο χωρισμός με βάση τον αριθμό μητρώου κοινοποιήθηκε επιγραμμικά (online) στον σύνδεσμο
http://users.uoa.gr/~kontogar/Dwmatia.html
από την προηγούμενη ημέρα της εξέτασης. Χρησιμοποιήθηκαν 10 επιτηρητές που ο καθένας επιτηρούσε 3 δωμάτια με εναλλαγή στους στηλοθέτες (tabs) του φυλλομετρητή του. Παρουσιάστηκαν και εξετάστηκαν 325.
Η ταυτοποίηση έγινε με επίδειξη της ταυτότητας στην κάμερα αφού πρώτα ρωτήθηκαν οι συμμετέχοντες αν συμφωνούν να δουν και οι άλλοι την ταυτότητά τους. Στις πολύ λίγες περιπτώσεις που κάποιος δεν δέχτηκε οδηγήθηκε σε άλλο εικονικό δωμάτιο όπου έδειξε την ταυτότητα του μόνο στον επιτηρητή.
Η διαδικασία εξελίχθηκε και ολοκληρώθηκε ομαλά με την συνεργασία των φοιτητών. Περιπτώσεις φοιτητών που αντιμετώπισαν προβλήματα με την σύνδεση τους και την κάμερα τους καταγράφηκαν και αναφέρθηκαν στον εξεταστή του μαθήματος.
Η εξέταση έγινε σε 3 φάσεις, στην πρώτη φάση οι φοιτητές κλήθηκαν να απαντήσουν 5 ερωτήσεις Σωστό/Λάθος που είχαν επιλεγεί με τυχαίο τρόπο από 50 και είχαν 20 λεπτά για αυτό. Παρατηρήθηκαν 5 περιπτώσεις που πάτησαν «υποβολή» πριν ολοκληρώσουν και δεν είχαν την δυνατότητα να εξεταστούν στην άσκηση γιατί είχε ρυθμιστεί στην μία επανάληψη. Οι φοιτητές αυτοί βαθμολογήθηκαν με βάση τις απαντήσεις τους στα υπόλοιπα δύο ερωτήματα. Είχε υπάρξει ειδοποίηση πριν την εξέταση να μην πατήσουν «υποβολή» πρόωρα αλλά δεν το κατάλαβαν.
Στην δεύτερη και τρίτη φάση οι φοιτητές κλήθηκαν να απαντήσουν γραπτώς σε δικό τους χαρτί από δύο ερωτήσεις στο δεύτερο μέρος και από μία ερώτηση στο τρίτο μέρος οι οποίες επιλέγονταν τυχαία από ένα μεγάλο σύνολο ερωτήσεων. Για να συνθέσουν τις απαντήσεις τους είχαν 30 λεπτά καιρό και 10 λεπτά καιρό να τις ανεβάσουν στην eclass. To 95% των φοιτητών κατάφερε να υποβάλει στην e-class με επιτυχία ενώ το υπόλοιπο 5% υπέβαλε μέσω email. Σε όλους είχε δοθεί λογαριασμός email ώστε να στείλουν την εργασία τους στην περίπτωση που η η-τάξη αδυνατούσε να δεχτεί πολλές υποβολές ταυτόχρονα.
Θεωρώ ότι πρέπει να σχολιάσω θετικά ότι το google-meet δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα στην ταυτόχρονη παρουσίαση 30 εικονικών δωματίων (τα είχα όλα ανοιχτά). Επίσης θεωρώ ότι το περιβάλλον της η-τάξης επιταχύνει σημαντικά την διόρθωση των γραπτών.
Μελλοντικές βελτιώσεις:
Με εκτίμηση
Α. Κοντογεώργης
-- Aristides Kontogeorgis University of Athens Department of Mathematics Panepistimiopolis, 15784
Σχόλιο του Κέντρου Λειτουργίας & Διαχείρισης Δικτύου
Tο plugin του Google Meet που αναφέρεται παραπάνω είναι το:
Tab Muter
https://chrome.google.com/webstore/detail/tab-muter/bnclejfcblondkjliiblkojdeloomadd?hl=en
Επίσης η οργάνωση των groups και η επικοινωνία με τους φοιτητές μπορεί να γίνει μέσω του eclass.
4. Οδηγίες εξετάσεων του εαρινού εξαμήνου του ακαδημαϊκού έτους 2019-2020
Οδηγίες σχετικά με τη δημιουργία στο eclass του ερωτηματολογίου της επιβεβαίωσης συμμετοχής φοιτητή στην εαρινή εξεταστική περίοδο (ενημέρωση 6/6/20)
Επιβεβαίωση συμμετοχής φοιτητή στην εξέταση του μαθήματος (ενημέρωση 4/6/20)
Σε συνέχεια της από 28/5/20 απόφαση (ΑΔΑ: ΨΜΛΓ46ΨΖ2Ν-ΥΝΞ) της Συγκλήτου του ΕΚΠΑ σχετικά με τον καθορισμό τρόπου και μέσων διεξαγωγής των εξετάσεων του εαρινού εξαμήνου του ακαδημαϊκού έτους 2019-2020 σε όλα τα προγράμματα σπουδών του ΕΚΠΑ, ακολουθεί σχέδιο δήλωσης συμμετοχής φοιτητή στις εξετάσεις των μαθημάτων με σκοπό την καλύτερη οργάνωση της εξέτασης. Στο κείμενο υπάρχουν σχέδια δηλώσεων συμμετοχής τόσο για εξετάσεις με φυσική παρουσία όσο και για εξ αποστάσεως εξέταση.
Σχέδιο δήλωσης συμμετοχής φοιτητή στις εξετάσεις των μαθημάτων